Rehberlik Nedir, Ne Değildir? Rehberlik ne değildir? Rehberlik öğrenciyi korumak, her sıkıntıdan kurtarmak, problemlerini çözmek için doğrudan yardım yapma değildir. Rehberlik öğrenciye öğüt vermek, telkinde bulunmak, tavsiye yapmak değildir. Rehberlik okulda disiplini sağlama, öğrencileri tehdit etme, kontrol altında bulundurma, onları yargılama işi değildir. Rehberlik bilgi vermek, ikna etmek inandırarak ve önderlik ederek çocukların davranışlarını etkilemek değil
Rehberlik Nedir? Rehberlik öğrencinin kendisine yardım etmesi ağırlıklı çalışmalardır. Rehberlik öğrencinin kendisini tanıması ortaya koyması, kendi kararlarını kendisi vermesi, kendi hayatını kendisi yönlendirmesi ve sonuçlarında sorumlu olması işidir. Rehberlik isteklilik ve gönüllülüğe dayalı bir yardımdır. Rehberlikte öğrenci hakkında hazırlanan test, anket, bilgi toplama amaç değil, öğrencilere yardımcı olmak için kullanılan araçtır. Rehberlikte danışan öğrencilerin özellikleri ne olursa olsun, hasta olarak algılanmaz ve özelliklerine kişiliklerine saygı duyularak yürütülen çalışmalardır. Rehberlikte ilişkiler tek yönlü olmayıp, rehber ile öğrencinin karşılıklı saygı, hak, sorumluluk işbirliğine dayalı bir etkileşim ilişkisidir. Rehberlikte öğrenci hakkında edinilen bilgiler açık yakalama, tehdit etme baskı aracı olarak kullanılmayıp gizli ve özel her türlü bilgiler onun en verimli gelişimi için kullanılır ve gizli tutulur. Rehberlik öğrencinin karşılaştığı veya ileride karşılaşacağı problemler için öngörü kazandırmak, problemlere hazır hale getirmek, çözüm için beceri ve anlayış oluşturmaktır. Rehberlik bireyin benlik ve kişilik gelişimine yardımcı olmaktır. Rehberlik disiplin işi değildir. Yalnız öğrencilere her türlü uyumları için, program ve birlikte yaşama, bilmeden hatalara düşmemeye yönelik kurallar hakkında bilgi verilebilir. Rehberlik öğrencilerin her türlü eğitimi ve gelişimi için uygun ortam yaratmaktır. Rehberlik sadece sorunlu olan öğrencilerin problemlerinin çözümüne yardımcı olma, onlara bir takım hizmetler sunmayla sınırlı değildir. Önleyici, yönlendirici, uyum sağlayıcı, geliştirici, bütünleştirici, aydınlatıcı fonksiyonlarıyla diğer öğrencilere de hitap etmektedir. Rehberlik sadece psikolojik danışma değildir, rehberlik aynı zamanda bir kişilik hizmetleri topluluğu olarak sağlık, sosyal kültürel v.b hizmetleri de içermektedir |
İlkelerimiz:
1. Her birey seçme özgürlüğüne sahiptir.
2. İnsan saygıya değer bir varlıktır.
3. Rehberlik hizmetlerinden yararlanmak isteğe bağlıdır.
4. Rehberlik çalışmaları eğitim-öğretimin ayrılmaz bir parçasıdır.
5. Rehberlik çalışmaları devamlılık ve tutarlılık gösterir.
6. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinde gizlilik esastır.
7. Rehberlik tüm öğrencilere açık bir hizmettir.
8. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ilgililerin işbirliği ile yürütülmelidir.
9. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri de bireysel farklılıklara saygı esastır.
10. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hem birey hem de topluma karşı sorumludur.
ÇALIŞMA ALANLARIMIZ:
A ) EĞİTSEL REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Amaç ve hedef belirleme
Motivasyon teknikleri
Okulda uyulması gereken kurallar ,davranış sorunları
Sınıf geçme sistemi
Verimli ders çalışma yöntemleri
B ) KİŞİSEL REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Kişisel gelişim
Arkadaşlık ilişkileri
Sınav kaygısı
Ailie içi iletişim , çatışma ve çözüm yolları
C ) MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Mesleklerin tanıtımı (iş olanakları ,istihdam ,çalışma şartları, maaş vs..(
Üniversite sınav sistemi
Okul ve üniversite tanıtım ve puanları
Öğrencilerin ilgi ve teteneklerini tanımalarına yardımcı olma
D) ORYANTASYON ÇALIŞMASI
Pansiyon kuralları ve yatılılık konularında yardımcı olma
Okulu ve çevreyi tanıtma